Home > Απόψεις > CHE Excellence Ranking 2009/10 για την Ευρώπη

CHE Excellence Ranking 2009/10 για την Ευρώπη

Πριν δύο χρόνια είχαμε αναφερθεί στην ανάλυση που είχε κάνει ο γερμανικός οργανισμός CHE σε συνεργασία με την εφημερίδα Die Zeit για την κατάταξη των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Τα γνωστικά αντικείμενα που είχαν αναλυθεί τότε ανήκαν όλα στις θετικές επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά). Τώρα οι Γερμανοί δημοσιεύουν την κατάταξη για 3 αντικείμενα θεωρητικών επιστημών: Ψυχολογία, Οικονομικά, και Πολιτικές Επιστήμες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ελληνικά ιδρύματα τα οποία……λάμπουν δια της απουσίας τους! :-/

Να σημειωθεί πως η κατάταξη του CHE λαμβάνει αρκετές διαφορετικές παραμέτρους τις οποίες μπορείτε να βρείτε στο portal του οργανισμού (και της εφημερίδας που δημοσιεύει τα αποτελέσματα), δίνοντας στον χρήστη τη δυνατότητα να βάλει τις παραμέτρους αυτές σε ό,τι προτεραιότητα επιθυμεί. Νομίζω αυτή η προσέγγιση είναι η πιο αποτελεσματική καθώς προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη αντίληψη του πόσο καλά λειτουργεί ένα ίδρυμα σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Περισσότερα εδώ.

Categories: Απόψεις Tags:
  1. October 31st, 2009 at 21:00 | #1

    Δεν μπορω να πω οτι εμπνεουν ιδιαιτερο σεβασμο οι αξιολογησεις του CHE. Σε παλιοτερη αξιολογηση οικονομικων τμηματων στην Γερμανια επαιρνε υποψιν του μονο γερμανικες δημοσιευσεις!

  2. Super
    October 31st, 2009 at 21:28 | #2

    Το παλιότερα σημαίνει όχι σήμερα. Παλιότερα οι Γερμανοί έκαναν και ανήθικα πειράματα σε ζωντανά υποκείμενα. Ακόμα πιο παλιά οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι σε ερευνητική παραγωγή (Ήρων, Αρχιμήδης, κλπ).

    Μπορούμε να επιστρέψουμε στο σήμερα παρακαλώ;

  3. Apostolis_NY
    October 31st, 2009 at 22:13 | #3

    Φαινεταί επίσης ότι τα Αγγλικά πανεπιστήμια είναι λίγο “ρηγμένα” σχετικά με τα “ηπειρωτικά” Ευρωπαϊκά (σε σχέση με άλλες κατατάξεις).

  4. October 31st, 2009 at 22:21 | #4

    Σε ποιά γνωστικά αντικείμενα, Αποστόλη;

  5. October 31st, 2009 at 23:27 | #5

    Super :
    Το παλιότερα σημαίνει όχι σήμερα. Παλιότερα οι Γερμανοί έκαναν και ανήθικα πειράματα σε ζωντανά υποκείμενα.

    μιλω για πριν λιγα χρονια. Δεν εχω χρονο να κοιταξω την μεθοδολογια της συγκεκριμενης καταταξης αλλα συστηνω σε οποιον ενδιαφερεται να την κοιταξει προσεκτικα πριν λαβει τα αποτελεσματα υποψιν.

  6. νέος
    October 31st, 2009 at 23:42 | #6

    Apostolis_NY :
    Φαινεταί επίσης ότι τα Αγγλικά πανεπιστήμια είναι λίγο “ρηγμένα” σχετικά με τα “ηπειρωτικά” Ευρωπαϊκά (σε σχέση με άλλες κατατάξεις).

    Γερμανική κατάταξη δεν είναι; Τι περιμένεις. Και των TIMES αν δεις τα φουσκώνει τα Αγγλικά Πανεπιστήμια. Τελικά η Σαγκάη είναι ίσως η πιό αντικειμενική.

  7. Epanechnikov
    November 1st, 2009 at 02:08 | #7

    @νέος

    Συμφωνώ η Σαγκάη πρέπει να είναι η πλέον αντικειμενική αν και θεωρώ πως φουσκώνει λίγο τα Αμερικανικά (καμμία σχέση με TIMES ωστόσο..).

  8. Epanechnikov
    November 1st, 2009 at 02:43 | #8

    http://www.arwu.org/

    Τα καινούρια για το 2009

    Περιλαμβάνει ranking για πρώτη φορά και σε subjects (οικονομικά, μαθηματικά κτλ.)

  9. κακός
    November 1st, 2009 at 08:37 | #9

    Epanechnikov :
    http://www.arwu.org/
    Τα καινούρια για το 2009
    Περιλαμβάνει ranking για πρώτη φορά και σε subjects (οικονομικά, μαθηματικά κτλ.)

    Oρε χαράς ευαγγέλιο για τους κυρίους ‘τίποτα’………

  10. November 1st, 2009 at 10:24 | #10

    Αγαπητοί, έχω την εντύπωση πως παρεξηγήσατε την προσέγγιση της CHE. Αναρωτιέμαι αν κάνατε τον κόπο να δείτε λίγο τα κριτήρια που περιλαμβάνει για να βγάλει τα ιδρύματα/σχολές που ανήκουν στα λεγόμενα Excellence Groups.

    Υπάρχουν 4-6 κριτήρια τα οποία εξετάζονται τα ιδρύματα (δεν ξέρω δε τι γίνεται με εκείνα που δεν καταθέτουν όλα τα στοιχεία) και με αυτά γίνεται το ranking. Το θέμα είναι όμως να καταλάβετε πως δεν είναι ΟΛΑ τα κριτήρια που λαμβάνονται βιβλιομετρικά και ερευνητικής παραγωγής, γι’αυτό και διαφέρει η συγκεκριμένη κατάταξη από άλλες (πχ Σαγκάης που είναι αποκλειστικά ερευνητική).

    Τώρα, SG, δεν ξέρω για ποιό λόγο προσπαθείς να βγάλεις σκάρτη τη λίστα των Γερμανών. Προφανώς την Alma Mater σου δεν την έχει γιατί δεν έπιασε τα 4 κριτήρια που χρειαζόντουσαν για να θεωρηθεί excellent με τη συγκεκριμένη μεθοδολογία. Μπορεί όμως να έπιασε εκείνα τα 3 (Publications, Citations, Highly Cited Books) που σ’ενδιαφέρουν εσένα. Οπότε γιατί παραπονιέσαι; RTFM!

    (αν και παραδέχομαι πως είδα ιδρύματα που μπήκαν με 2 κριτήρια οπότε μάλλον το παραπάνω δεν πολυισχύει, ποιός ξέρει)

    Η Σαγκάη έχει κι αυτή τα μειονεκτήματά της. Δε μιλάει καθόλου για τις συνθήκες σπουδών, κάτι που μπορεί να μην ενδιαφέρει έναν ανερχόμενο μεταδιδακτορικό ερευνητή, αλλά να είναι κρίσιμο για τους προπτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές που απλά θέλουν να βρίσκονται σ’ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον με ευκαιρίες.

    Εν ολίγοις: ΚΑΜΙΑ λίστα δεν είναι τέλεια. Όλες έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους και χρησιμοποιούμε αντίστοιχα αυτές που η μεθοδολογία τους έρχεται πιο κοντά σ’αυτό που θέλουμε να αποδείξουμε.

  11. Epanechnikov
    November 1st, 2009 at 13:50 | #11

    @κακός

    Γιατί τέτοιος κομπλεξισμός φίλτατε; Αποβάλτε τα κόμπλεξ γιατί καταντάτε γραφικός

  12. κακός
    November 1st, 2009 at 13:55 | #12

    @Epanechnikov
    Tυπική περίπτωση. Δεν είχα καμία αμφιβολία πως θα άρχιζε η επίθεση σε όποιον τόλμησε να επισημάνει την άγνοιά σου και να αμφισβητήσει την αυθεντία σου.

  13. Epanechnikov
    November 1st, 2009 at 14:21 | #13

    @κακός

    Δεν βγάζω νόημα. Δεν επικεντρώνεστε στο θέμα αντί να ασχολείστε μαζί μου;;;

  14. κακός
    November 1st, 2009 at 15:41 | #14

    Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης :
    Εν ολίγοις: ΚΑΜΙΑ λίστα δεν είναι τέλεια. Όλες έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους και χρησιμοποιούμε αντίστοιχα αυτές που η μεθοδολογία τους έρχεται πιο κοντά σ’αυτό που θέλουμε να αποδείξουμε.

    To oποίο σημαίνει πως μπορούμε να αποδείξουμε τα πάντα; Τότε τι να τις κάνουμε; Ζάρια ρίχνουμε και πάμε να βγάλουμε πρώτο το ανύπαρκτο πανεπιστήμιο του φίλου του ξερόλα;

  15. November 1st, 2009 at 16:28 | #15

    κακέ,

    τις κάνουμε παρ’ελπίδα κάποτε το κράτος και οι κυρίως οι διοικητές των ιδρυμάτων να τις λάβουν σοβαρά υπόψη τους κατά το μοίρασμα των οικονομικών πόρων.

    Το ιδανικό για μένα θα ήταν μια φιλελεύθερη προσέγγιση που να έδινε στις Πρυτανείες το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν όποιο συνδυασμό ranking θέλουν φροντίζοντας απλά να βελτιώνουν την θέση τους. Αν θέλει να καταντήσει το Πανεπιστήμιο Αθηνών ένα περισσότερο διδακτικό πανεπιστήμιο και της Θεσσαλονίκης ένα περισσότερο ερευνητικό, ας το αποφασίσει η Σύγκλητος του καθενός, το θέμα είναι μετά να παίρνουν τον παρά με βάση τα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ κριτήρια που οι ίδιοι θα έχουν επιλέξει να κριθούν.

    Αλλά άπαξ και επιλέξουν την κλίμακα περιμένω να βελτιώνονται έτος με το έτος.

  16. κακός
    November 1st, 2009 at 16:42 | #16

    Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης :
    κακέ,
    Αλλά άπαξ και επιλέξουν την κλίμακα περιμένω να βελτιώνονται έτος με το έτος.

    Δεν το καταλαβαίνω αυτό. Αν έχουμε 20 πανεπιστήμια και κάποιοι βελτιώνονται, κάποιοι θα πέφτουν στην κατάταξη. Τι κερδίσαμε;

    Και πώς θα γίνεται το “μοίρασμα των οικονομικών πόρων”; Πιό πολλά στους χαμηλούς για να βελτιωθούν; Ή πιό πολλά στους καλούς για επιβράβευση;

    Ή θα εφεύρουμε ανύπαρκτα πανεπιστήμια; Π.χ. ΕΚΠΘ;

  17. November 1st, 2009 at 20:44 | #17

    Κερδίσαμε στην ορθολογικότερη χρήση των χρημάτων που επενδύονται απ’το ΥΠΕΠΘ, βρε κακέ, δύσκολο είναι να το καταλάβεις;

    Αν τα λεφτά πηγαίνουν στα ιδρύματα που πιάνουν τόπο τότε κάνουμε καλύτερη χρήση των εθνικών επενδύσεων, που στην τελική για τα δημόσια ιδρύματα είναι η επένδυση των χρημάτων που μαζεύονται απ’τους φόρους που πληρώνουν οι ίδιοι οι πολίτες.

    Το σύστημα είναι απλό. Πες ότι ο Βέλτσος γίνεται Πρύτανης στο Πάντειο και δεν πιστεύει πως τα βιβλιομετρικά κριτήρια των δημοσιεύσεων είναι αντικειμενικά για το «κοσμογονικό έργο» που επιτελεί. Ας διαλέξει άλλα κριτήρια (φτάνει να είναι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά και κατά προτίμηση από έναν εξωτερικό οργανισμό πχ CHE) και να δούμε αν οι επιλογές του θα τα βελτιώσουν ή όχι την κατάσταση μέσα σ’ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

    Αν πάει καλύτερα, περισσότερα κονδύλια, αν πάει χειρότερα λιγότερα κονδύλια. Τόσο απλά. Ας διαλέξουν οι διοικήσεις των ιδρυμάτων το μέτρο που θέλουν και μετά να ανταγωνιστούν μ’αυτό.

  18. Marina Hila
    November 1st, 2009 at 22:04 | #18

    @Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης
    Μάλλον έχετε δίκιο ότι ο Βέλτσος δεν θα δεχόταν τα βιβλιομετρικά κριτήρια άλλων. Ο Δ. Τσαρδάκης, σε βιβλίο του, καταγράφει την εξής δήλωση του Βέλτσου, με την οποία πολλά χρόνια πριν πρότεινε [ο Βέλτσος] σε εκλεκτορικό σώμα να εκλεγεί άσχετος με το γνωστικό αντικείμενο υποψήφιος σε μια εκλογή στο Πάντειο: “Είναι θέματα δικά μας, αντικείμενα δικά μας να χειριστούμε τον τρόπο με τον οποίο η γνώση αυτοαναφέρεται, αυτοσυστρέφεται και επιστημολογεί”.

    Τα ΑΕΙ μας δεν ενδιαφέρονται για αξιολόγηση και λίστες! Αυτοαναφέρονται, αυτοσυστρέφονται και επιστημολογούν!

  19. Apostolis
    November 2nd, 2009 at 05:47 | #19

    Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης :
    Σε ποιά γνωστικά αντικείμενα, Αποστόλη;

    Μου κάνει εντύπωση, ας πούμε, ότι στη Φυσική κανένα Βρετανικό πανεπιστήμιο δεν παίρνει “αστέρι” σε ότι έχει να κάνει με “International”, ενώ είναι γνωστό ότι (κυρίως λόγω γλώσσας) στη συγκεκριμένη χώρα οι αλλοδαποί φοιτητές είναι ουκ ολίγοι.. Στη Φυσική επίσης απουσιάζει η Οξφόρδη.

    Συμφωνώ πάντως με το ότι κάτι παρόμοιο γίνεται κ από τις Βρετανικές αξιολογήσεις. Για αυτό προτιμότεροι οι Κινέζοι..

  20. November 2nd, 2009 at 11:09 | #20

    Apostolis,

    βλέπω κι εγώ ότι πολύ λίγα ιδρύματα έχουν πάρει «αστέρι» στο International (τόσο Master/Doctoral όσο Staff) οπότε έχω την εντύπωση πως είναι ιδιαίτερα αυστηρό το κριτήριο. Ίσως τα προγράμματα των εν λόγων ιδρυμάτων να τους έχουν σχεδόν όλους ξένους. Πάντως ναι, αυτό είναι όντως περίεργο. Σκέφτηκες να τους στείλεις ένα mail με την απορία σου αυτή;

    Το ό,τι απουσιάζει η Οξφόρδη ή άλλα καλά ιδρύματα δε μου λέει τίποτα. Μπορεί απλά να μη μάζεψαν το σύνολο των «αστεριών» στις διαφορετικές κατηγορίες που απαιτούσε η κατάταξη για να μπουν στο εκάστοτε Excellence Group.

    Τέλος, για τους Κινέζους (Shanghai) έγραψα και πιο πριν. Είναι αποκλειστικά βιβλιομετρική-ερευνητική η δικιά τους κατάταξη, δε λέει τίποτα για το επίπεδο σπουδών. Αυτό είναι κάτι που αντιθέτως προσπαθεί να συμφιλιώσει η CHE. Δεν υπάρχει καλύτερη ή χειρότερη κατάταξη, απλά διαφορετική.

  21. Θέμης Λαζαρίδης
    March 4th, 2010 at 03:32 | #21

    Ενδιαφέρουσες εξελίξεις

    http://www.nature.com/news/2010/100303/full/464016a.html
    http://www.nature.com/nature/journal/v464/n7285/full/464007b.html

    “In November 2009, the THE announced that the data for its rankings would no longer be supplied by QS, a London-based higher-education media company.

    The THE will in future draw its ranking data from the Global Institutional Profiles Project, which was launched by data provider Thomson Reuters in January.

    Comparing like with like is the cornerstone of a European Commission effort to create a global database of universities — the Multi-dimensional Global ranking of Universities (U-Multirank).

    But as everyone in the field acknowledges, educational aspects of universities are particularly difficult to compare.

    That’s a gap in assessment that the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) is trying to fill. Last month, it launched a US$12.5-million pilot project, the Assessment of Higher Education Learning Outcomes (AHELO), to develop new metrics for assessing teaching and learning outcomes.

    The European University Association, which represents more than 800 universities, plans to publish annual reviews of all international rankings, assessing their methodologies and scrutinizing why institutions rise or fall in the rankings.
    … “

  22. Θέμης Λαζαρίδης
  23. Jacques
    August 14th, 2010 at 19:28 | #23

    @Θέμης Λαζαρίδης

    “http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=348325&dt=12/08/2010

    Το Κολέγιο Ουίλιαμς διδάσκει ελευθέριες τέχνες.”

    ???? (liberal arts????)

  24. physicist
    August 14th, 2010 at 22:04 | #24

    @Jacques

    Μην τους ξεσυνερίζεσαι, οι μεταφράσεις τους είναι ελευθερίων ηθών.

  25. August 14th, 2010 at 22:24 | #25

    Και στο κυλικείο πουλάνε φρεσκομαγειρεμένες «Ελευθέριες Τηγανητές» (Freedom Fries)! 😛

  26. physicist
    August 14th, 2010 at 22:35 | #26

    @Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης

    Αυτά συμβαίνουν στη χωρα των ελευθέριων και στη γη των γενναίων.

  27. physicist
    August 14th, 2010 at 22:37 | #27

    χμ, “στο σπίτι των γενναίων” ήθελα να πω :-)

  28. Θέμης Λαζαρίδης
    August 15th, 2010 at 03:59 | #28

    Εύκολη η ειρωνεία. Εσείς πώς θα μεταφράζατε το Liberal Arts?

    liberal arts

    academic subjects such as literature, philosophy, mathematics, and social and physical sciences as distinct from professional and technical subjects.

    :)

  29. plorius
    August 15th, 2010 at 10:30 | #29

    Ανθρωπιστικες σπουδες ειναι ο πιο δοκιμος ορος.

  30. querty
    August 15th, 2010 at 10:31 | #30

    “Εύκολη η ειρωνεία. Εσείς πώς θα μεταφράζατε το Liberal Arts?”

    Αχταρμά;;

    :-)

  31. physicist
    August 15th, 2010 at 10:41 | #31

    @Θέμης Λαζαρίδης

    Μια λύση προσφέρει η περίφραση: “Κολέγιο ανθρωπιστικών, φυσικών, και κοινωνικών επιστημων” (ΚΑΦΚΕ, βγαίνει και ωραία συντομογραφία), η οποια προσφέρει την ακριβέστερη μετάφραση σε καλά Ελληνικά. Το μαργαριτάρι του μεταφραστή δείχνει από τη μια δουλειά του ποδαριού κι από την άλλη αγνοια της σημασίας του επιθέτου “ελευθέριος” στη γλώσσα μας, που χρησιμοποιείται μόνο σε θηλυκό γένος και για παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών. Έχεις ακούσει εσύ ποτέ να λέει κανείς “είμαι ελευθέριος επαγγελματίας”;

  32. physicist
    August 15th, 2010 at 10:51 | #32

    — Και πού σπουδάζει η κόρη σας, κυρία Μπουρδούκου μου;
    — A, η Φωφωκα μου πάει σε ΚΑΦΚΕ, είναι ελευθερίων τεχνών!

  33. August 15th, 2010 at 15:13 | #33

    @Θέμης Λαζαρίδης

    Από την εμπειρία μου στις λίγες ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, λίγα Γαλλικά) που γνωρίζω κατάλαβα πως υπάρχει για τα πάντα μετάφραση. Απλά δεν είναι πάντα ακριβής (αυτολεξεί) μετάφραση, αρκετές φορές είναι ελεύθερη, και ίσως και για καλύτερα.

    Τα liberal arts όντως αποδίδονται ως ανθρωπιστικές σπουδές στα ελληνικά. Αυτό που λέτε εκεί στο σπίτι των γενναίων (humanities). Τεχνικά βέβαια, είναι κάτι το σαφώς πιο ευρύ καθότι έχει τις βάσεις του στα μεσαιωνικά πανεπιστήμια με τις 7 «τέχνες» (γνωστικά αντικείμενα) που έπρεπε να ξέρουν οι τότε σπουδαστές. Και είχε να κάνει τόσο με θεωρητικά όσο και με θετικά αντικείμενα.

  34. gdchryss
    August 15th, 2010 at 18:37 | #34

    @physicist
    Δεν έχεις δίκιο. Δες την φορολογική σου δήλωση: Εσοδα από ελευθέρια επαγγέλματα.
    Σοβαρά τώρα. Τα Liberal arts δεν είναι συνώνυμα των humanities. Θα χρησιμοποιούσα τον όρο Γενικές σπουδές, για να εκφράσω αυτόν τον ασυνήθιστο και πολύ ενδιαφέροντα συνδιασμό ανθρωπιστικών και θετικών επιστημών στο ίδιο πτυχίο.

  35. nikitaras tourkofagos
    August 15th, 2010 at 19:00 | #35

    @physicist
    @θεμης

    Είστε ελλάδας.Γι’ αυτό δεν θα θυμάστε ότι υπήρχε πριν λίγα χρόνια η λεγόμενη “εφορία ελευθερίων επαγγελμάτων” (υπάγονταν φορολογικά γιατροί, δικηγόροι κλπ)

  36. physicist
    August 15th, 2010 at 21:58 | #36

    @gdchryss
    @nikitaras tourkofagos

    Παίδες, προφανώς έχω χάσει τεύχη κι έχω χάσει και την επαφή. Ευχαριστώ για την επισήμανση! Πάντως, gdchryss, στη φορολογική μου δήλωση δεν γράφει “ελευθέρια επαγγέλματα” αλλά κάτι πολύ πιο δυσνόητο, σε τευτονική παραλλαγή.

  37. gdchryss
    August 16th, 2010 at 10:27 | #37

    @physicist
    Δες πίνακα 3Δ του Εντύπου Ε1
    :)

  38. αν
    August 16th, 2010 at 16:44 | #38

    Επανερχόμενος στο αρχικό θέμα, το ‘liberal arts’ έχει παλαιότατη προέλευση (δείτε http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_arts). Θεωρώ πως θα αποτελούσε εξαιρετικά βιαία προσθήκη στα Ελληνικά, μετά από τόσους αιώνες, η απόδοση ως ‘ελευθέριες τέχνες’. Εξάλλου, ο όρος – όπως χρησιμοποιείται σήμερα – έχει εξελιχθεί και ουσιαστικά αναφέρεται σε ό,τι συνήθως καλείται στα ελληνικά ως ‘ανθρωπιστικές επιστήμες’…

  39. Θέμης Λαζαρίδης
  40. nikitaras tourkofagos
    September 4th, 2010 at 07:46 | #40

    Εχω την γνώμη ότι ελευθέριες τέχνες είναι τα επαγγέλματα ζωγράφου, γλύπτη, μεταλλοπλαστικού, διαφημιστή, αλλά και σκηνοθέτη, χορογράφου, μουσικού κλπ.
    Ανθρωπιστικές επιστήμες είναι φιλολογία, φιλοσοφία, κοινωνιολογία αλλά και ψυχιολογία, πολιτική επιστήμη.
    “Κλασσικά γράμματα” είναι μάλλον ότι ελληνικά εννούμε με τον όρο “φιλολογικά”. Ο όρος “κλασσικός” ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ αλλά μεταγενέστρος (τον αγνοούσαν οι αρχαίο-τον βρήκαμε μετά…).
    Το περιεχόμενο τέτοιων όρων είναι κάπως “ρευστό”. Το ίδιο κάποτε και η ορθογραφία τους (πολλή κουβέντα αν θέλει 1 ή 2 σίγμα το “κλασσικός”…)

  41. nikitaras tourkofagos
    September 4th, 2010 at 07:56 | #41

    Θέμης Λαζαρίδης :http://www.free-ebooks.gr/en/e-rafi.php?id=1797

    (διαβάζω)………..Ψάχνετε το κατάλληλο Πανεπιστήμιο για το μεταπτυχιακό σας, αλλά δεν ξέρετε από που να ξεκινήσετε την αναζήτηση σας;…………Η κατάταξη έχει γίνει με τα πιο ακριβή στοιχεία όσον αφορά τον αριθμό των δημοσιεύσεων που κάνει το κάθε Πανεπιστήμιο ανά έτος, τη φήμη που έχει και τη χρηματοδότηση που δέχεται από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς……..
    Θεμη,
    ΔΕΝ νομίζω ότι ο ΑΡΙΘΜΟΣ δημοσιεύσεων από ένα ΤΜΗΜΑ είναι το ΚΑΛΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ επιλογής γιά τις ΠΡΟ-ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ (ειδικά…) σπουδές. Το αντίθετο μάλιστα…Πολλοί ακαδημαϊκοί που δίνουν ΕΜΦΑΣΗ στις δημοσιεύσεις (“papers”…), ΠΑΡΑΜΕΛΟΥΝ την ΣΩΣΤΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ των προπτυχιακών σπουδών, την ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ κλπ.
    Μαζεύουν ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ δεν ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ αλλά που τρέχουν στην αρένα της δημοσίευσης.
    Ισως (λέγω ΙΣΩΣ…) η ΠΑΡΑΔΟΣΗ σε ένα ΤΜΗΜΑ είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ επιλογής γιά ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (τονίζω το “προπτυχιακό”). Μετά από πείρα 50-100 ετών το ΤΜΗΜΑ, ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ, Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΝΕ….
    (βλ. πανεπιστήμια Αγγλίας, Κ. Ευρώπης κλπ)

Comments are closed.