Home > Απόψεις > Διαγωνισμός στη Γερμανία για εξαιρετικές μεθόδους διδασκαλίας

Διαγωνισμός στη Γερμανία για εξαιρετικές μεθόδους διδασκαλίας

Στη Γερμανία υπάρχει αναβρασμός τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις τεχνικές και μεθόδους κρίσης του πανεπιστημιακού συστήματος. Μετά τους δύο επιτυχημένους γύρους της Exzellenzinitiative για την οποία είχα γράψει και είχαμε σχολιάσει εκτενέστατα, ένας ακόμα διαγωνισμός (απ’την ιδιωτική Stiftenverband) δημοσιεύει τα συμπεράσματά του.

Αυτή τη φορά το κριτήριο δεν ήταν η ερευνητική παραγωγή, αλλά η επιβράβευση των καλύτερων προτάσεων για τη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας και παρεχόμενων προς τους φοιτητές υπηρεσιών. Ενώ δηλαδή η Exzellenzinitiative είχε ως θέμα της την Έρευνα, αυτός ο διαγωνισμός έπιανε τον άλλο μεγάλο πυλώνα της ακαδημαϊκής δραστηριότητας: τη Διδασκαλία.

Οι Γερμανοί δε σνομπάρουν φυσικά τις ξένες κατατάξεις και γνωρίζουν/κρίνουν την κατάταξη των ιδρυμάτων τους βάσει ξένων αναλύσεων (Times, Shanghai, κλπ). Απλά απ’ό,τι φαίνεται έχουν αναπτύξει και τη δικιά τους μεθοδολογία για τη μελέτη των προβλημάτων τους και την εύρεση λύσεων.

Όπως και να’χει το πράγμα, παρατηρώ απ’την Exzellenzinitiave και τώρα την Wettbewerb für exzellente Lehre (όπως ονομαζόταν ο νέος διαγωνισμός) πως μόνο τρία πανεπιστήμια καταφέρνουν να είναι και στις δύο λίστες. Ίσως λοιπόν για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή αυτά τα 3 πανεπιστήμια να είναι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η γερμανική ανώτατη εκπαίδευση:

  • Ανώτατη Τεχνική Σχολή του Άαχεν (RTWH Aachen) ~ Ακυίσγρανο

Tα εξώνυμα τα δίνω γιατί έτσι μας αρέσει… :p

Όποιος ενδιαφέρεται περισσότερο για τα κριτήρια της απόδοσης νίκης στον κάθε διαγωνιζόμενο μπορεί να διαβάσει την ετυμηγορία εδώ [λυπάμαι, μόνο εις την βαρβαρική]. Να σημειώσω δε πως στο συγκεκριμένο διαγωνισμό μπορούσαν να πάρουν μέρος (και όντως ήταν μεταξύ των νικητών) και τα Fachhochschule, δηλαδή τα γερμανικά ΤΕΙ.

Categories: Απόψεις Tags:
  1. JOHN SMITH
    October 22nd, 2009 at 17:42 | #1

    Oι γερμανοί έχουν κάνει αξιόλογη πρόοδο στα ΑΕΙ/ΤΕΙ και αυτό ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΔΡΥΣΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ…. Αυτό ας γίνει σε κάποιους ΜΑΘΗΜΑ

  2. Blekerasi
    October 23rd, 2009 at 09:07 | #2

    Κ. Λαζαρίδη χίλιες φορές καλύτερα να βγάζετε μέσους όρους και να παλεύετε με μετρήσεις για την επιστημονική έρευνα και επάρκεια των μελών ΔΕΠ. Εάν αρχίσετε να εξετάζετε τη διδακτική τους επάρκεια και καμιά φορά ακόμα και την ψυχική τους ισορροπία θα προτιμήσετε να γίνετε αγρότης amish!

Comments are closed.